"Săptămâna pentru Viaţă" în Parohia Chipereşti

Viața parohiei Aprilie 22, 2015

Sâmbătă, 21 martie 2015 ora 14, cu plecare din Piaţa Unirii, a avut loc Marșul pentru Viață în oraşul Iaşi, unde au participat şi credincioşi ai Parohiei Chipereşti- ca răspuns spontan și dureros față de criza adâncă în care se află poporul nostru, care și-a făcut din avort o cultură și un stil de viață. A doua zi, Duminică 22 martie 2015 ora 11,30, a avut loc o Conferinţă tematică cu tema: “Viaţa ca dar al lui Dumnezeu”. Această conferinţă tematică a fost susţinută de către d-na preoteasă Dr. Daniela Leuştean în Biserica Chipereşti în faţa tuturor credincioşilor prezenţi la slujba Sfintei Liturghii. Rezumatul Conferinţei tematice este următorul:<<Primul si cel mai mare dar oferit de Dumnezeu omului este VIATA. Viata apartine lui Dumnezeu ,iar dincolo de Dumnezeu orice forma de viata depinde de vointa si actiunea Sa.Intre atentatele la viata ,atat trupeasca si sufleteasca, cel mai grav este avortul.Se stie ca avortul este ucidere, ca este monstruos nu doar prin modul de savarsire ci si prin urmari.Prin avort , femeia este lezata in fiinta ei spirituala pentru ca ea este chemata sa dea viata, sa nasca prunci , sa sadeasca samanta dragostei de Dumnezeu in sufletele copiilor ei. Avortul abrutizeaza femeia , ii perverteste constiinta si distruge sensibilitatea materna , generand boli fizice incurabile infirmitati sau sterilitate definitiva. Avortul distruge familia, pentru ca intr-o familie  in care avortul este o practica curenta adevarata dragoste dintre soti dispare fiind inlocuita de o simpla sexualitate. Prin avort il suparam pe Dumnezeu deoarece Sfanta Scriptura lauda nasterea de prunci si condamna uciderea. Ne infricoseaza atitudinea lui Irod care a ucis mii de prunci dar ramanem regi la cifrele statistice care vorbesc de milioane de avorturi. Mai trist este insa faptul ca avortul este inca considerat ca o alternativa pentru o viata mai confortabila sau, si mai trist , ca o manifestare concreta a libertatii personale . Se vorbeste de faptul ca ceea ce este in pantecele mamei nu este o persoana umana, ci doar „produs de conceptie” nedeplin format. Se face apel de dreptul femei de a dispune de propriul ei trup. Se aduc argumente de ordin material si social precum saracia, somajul , lipsa banilor sau a locuintei,programul de lucru stresant sau dorinta de realizare profesionala. Cu toate acestea, nimic nu justifica si nu indreptateste avortul iar argumentele in favoarea lui cad, pentru ca din orice punct de vedere ar fi privit si ori ce fel de argumente ar fi invocate, avortul ramane ceea ce este : o crima cumplita. Cercetarile medicale in domeniu confirma si sustin aceste puncte de vedere , pentru ca celula ou numita „zigot” contine toate elementele constitutive necesare unei fiinte de sine statatoare, este defapt un nou om , in toata complexitatea sa si din acesta moment orice interventie asupra lui este o interventie importiva omului – crima. Oricine isi da seama ca nu poate fi vorba de libertate atunci cand defapt se atenteaza in mod flagrant la libertatea unei alte persoane , care are singura vina de a fi nenascuta, asa cum oricine intelege ca un avort nu este numai o interventie asupra trupului femeii, ci o distrugere totala a unui alt trup : trupul pruncului. Un lucru trebuie inteles : atat trupurile cat si intreaga nostra viata sunt daruri de la Dumnezeu si nu putem dispune de ele dupa bunul nostru plac , in virtutea unei libertati gresit intelese. Trupul femeii este un trup daruit pruncului , trupul ei devine un loc sfant in care se plamadeste o viata este un laborator in care ea ,femeia, conluceaza cu Dumnezeu. A considera, in mod egoist, propriul trup pe un bun stric personal in care propriul copil e doar un accesoriu, un amanunt lipsit de importanta , de care te poti lipsi fara prea multa osteneala , tradeaza o dureroasa departare de Dumnezeu .Cat priveste argumentele de ordin material , consideram iarasi ca ele nu pot fi sustinute , pentru ca nu se pune in balanta viata propriului copil cu vreun oarecare interes sau problema materiala .In niciun caz uciderea copilului nu rezolva problemele legate de somaj, de lipsa unor locuinte, de saracie sau posibilitati de realizare profesioanala .Serios preocupata si uneori chiar ingrozita de practica avortului , lumea medicala cauta solutie de inlaturare a acestei practici, fiindca si medicii sunt crestini foarte multi dintre ei avand o viata religioasa deosebita. Efectele avorturilor si utilizarea anticonceptionalelor au dus la modificari dramatice in structura demografica a tarilor unde sunt utilizate pe scara larga , procentul copiilor si a tineretului fiind din ce in ce mai redus, iar populatia imbatranita.Acest mod de a ucide prin avort este foarte grav atat pentru ca ucidem pe cineva care nu are posibilitatea de a se apara dar si prin faptul ca il lipsim pe copilul nenascut de cel mai mare dar : manturirea. Nelasand sa se nasca copii , ii lipsim de sansa de a primi Sfanta Taina a Botezului , care este poarta de intrare in Biserica lui Hristos .Urmarile avortului sunt in primul rand de natura psihica , femeia suferind depresii, insomnii pierderea respectului de sine pierderea interesului pentru activitatatilor zilnice predispozitie spre alcolism .De asemenea exista si urmari fizice asupra mamei, rupturi uterine, hemoragii, infectii lezari ale organelor apdominale sau sterilitate definitiva. Exista si urmari ale avortului asupra familiei, cu dereglari ale relatiilor dintre membrii familiei , raceala intre soti dezamagiri, certuri si neintelegeri. Urmarile avortului asupra sociuetatii se manifesta prin scaderea dramatica a natalitatii si imbatranirea populatiei .Nimanui nu ii este ingaduit sa-si ia viata proprie si nici pe a altcuiva, caci in mana lui Dumnezeu sta viata si moartea.Precum copilul care s-a nascut are dreptul la viata, asa si cel din pantece, fie el de o zi, o saptamana, o luna, sau noua luni, are acelasi drept la viata ca si ceilalti oameni ce vietuiesc pe pamant. In concluzie cea mai mare misiune pe care o are femeia pe pamant este sa dea viata si sa fie mama.>>